Jag tänkte på en sak.

När jag var ute igår med min vän elli så började vi prata om normer (när det gäller sexualitet) och det fick mig att tänka att ingen norm är egentligen bra till exempel.

Dom här texterna är rätt fördomsfulla men det är så jag tycker normen ser ut för dom flesta människor ute.

HETROSEXUELLA NORMEN

Killar
: Måste visa hur manliga dom är genm att göra bröl ljud och ta så jävla mycket plats som helst och tracka ner på det som är "speciellt" och "främande"

Tjejer: Dom måste sminka sig och se jävligt snygga ut och måste ha minst en bögvän så dom kan säga att dom har en bögvän. Han är bara till som smakråd.

BISEXUELLA NORMEN

Killar OCH tjejer:
Dom flesta säger att dom är bisexuella för att få uppmärksammhet och för att det är spännande och speciell.t  Egentligen enligt mig att jag tror att bisexualitet är mycket vanligare än själva hetrosexuella.

HOMOSEXUELLA NORMEN

Killar:
Dom måste använda som sexualitet som sin del av personligheten och gör sig sjlva mer spännand än avd dom egentligen är bara för dom är homosexuella. och att mycket dom gör är ett spel. Face it, att vara homosexuell är inte spännande mer försök vara människor nu.

Tjejer: Antingen är dom värsta butch och dricker öl och våldtar småtjejer eller som är den jäkla hetingen som strular med alla tjejer hon kan se för att få uppmärksammhet från hetrokillar.


Med detta försöker jag säga att det inte finns 4-5 grupper med människor. Det finns bara två typer och det är den människan som gör allt för att få den uppmärksammheten "dom behöver" när dom egentligen bara irriterar andra och den andra typen av människa är den som är sig själv och gör sig själv så glad som möjligt och trivs med sina vänner utan att lägga dom i ett fack och låta dom vara sig själva.

Det var allt jag ville säga just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2009 Jesper Molin