BMI och viktideal

Min kompis skrev ett väldigt långt inlägg om kvinnoideal som att man ska vara smal och så vidare. Hon skrev det för att en viss bloggerska som mycket väl är undernärd ska böra med bantningpiller för hon inte trivs med sin vikt.

Exakt som min kompis ,Felicia som hon heter (hennes blogg) så är hon trött på att höra alla dom här små fjortisarna skrika om att dom vill gå ner i vikt när dom egentligen bara är skinn och ben. hur ska det få oss och känna som vill gå upp i vikt eller dom som är överviktiga och vill gå ner?

Jag har ett BMI på 17 då jag väger 56 kilo och är 186 cm lång, jag måste gå upp 20 kilo om jag ska passa in i den "hälsosamma" mallen men det betyder inte att jag är anorektiker, jag har försökt att gå upp.


Klä dig som du vill och bär din kropp så länge du har hälsan. När du ska banta ska det vara för hälsan. du ser bra ut bara du är stolt över dig själv.





Bilderna är tagna av Terry Richardsson för V magazine.

Kommentarer
Postat av: Amanda

V magazine i mitt hjärta just nu.

2010-01-25 @ 07:40:46
URL: http://akraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2009 Jesper Molin