Ligger och kollar på nyheterna.

Det är reklampaus och jag tänkte jag kunde recensera filmen jag Elli och Felicia såg idag även om filmen nu har varit ute ett tag.

Men vi såg slumdog millionaire i alla fall. jag tyckte den var riktigt bra och väldigt smart uppbyggd och editerad. Den handlar om en kille som heter jamal som är en förortspojke i Indien och en dag så kommer han med på indiens version av "vem vill bli miljonär?" vilket är väldigt stort i indien.

Under tävlingen så tänker han igenom sitt liv och även sitt livs kärlek som han vill hitta efter en intrig i ung ålder.

Jag Tyckte filmen var grymt bra och värd alla sina priser. Filmen kändes väldigt amerikansk då det var en amerikansk regissör men det kändes inte för amerikansk. Det kändes så som ska vara.

jag ger filmen 10:10


Kommentarer
Postat av: Berit

sa ju att den va bra :D

2010-02-04 @ 23:09:12
URL: http://beriits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2009 Jesper Molin