Lady GaGa

Det är Pop som musik genre som har försämrats mest med årens gång och då menar jag inte rock pop som Melody Club eller något annat liknande även om den genren har försämrats massor utan vanlig Pop.

Britney Spears är sjukt party men det känns som det inte är någon känsla kvar i låtarna (och vi vet alla att vi lyssnar på henne ändå för hon är sjukt bra)


Men någon som har ökat standarn för popmusik idag är faktiskt Lady gaga med sina fantastisk osmart smarta texter och unik musik och hon använder inte alltid riktiga ord äns. men hennes röst är långt ifrån autotune. i sina låtar använder hon allt från stråkar till blip blop toner och för mig under VMAs iår så bevisade hon för mig hur jävla kreativ hon är när hon under sitt uppträdande bara börjar blöda och skriker ut dom sista textraderna med sån känsla så man får en sten i magen. det kallar jag kreativitet och hon vill verkligen sjunga.



Kommentarer
Postat av: malin the one and only

Hon är underbar <3

2009-11-09 @ 08:10:13
URL: http://postbedtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2009 Jesper Molin